Projectleider integrale projecten openbare ruimte

Ben jij de spin in het web om projecten in de openbare ruimte van initiatief naar realisatie te brengen?  Lees dan verder!

Bij het ontwerpen en inrichten van de openbare ruimte, boven- en ondergrondse infrastructuur is er sprake van een grote uitdaging. Thema’s als klimaatadaptatie, energie- en warmtetransitie, circulaire economie en biodiversiteit spelen een cruciale rol en vragen om een integrale benadering. Het koppelen van kansen en mogelijkheden voor diverse stakeholders wordt steeds belangrijker. We kunnen vraagstukken niet meer vanuit één kant benaderen. Een integrale (project)benadering is cruciaal in het creëren van onze toekomstige woon- , werk en recreatieomgeving.

Binnen ons vakgroep Civiel zijn wij dan ook op zoek naar een ervaren, ambitieuze projectleider die naast het uitvoeren van de ‘gebruikelijke” civiele projecten ook de integrale projecten samen met een breed team van eigen vakspecialisten vanuit de initiatieffase naar de realisatiefase brengt.

Je kunt werken in ons kantoor in Alkmaar, Amsterdam of Zwaag. Uiteraard in afwisseling met thuiswerken. Je bepaalt natuurlijk zelf hoeveel uren je wilt werken. Alles is bespreekbaar.

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging in een ambitieuze organisatie en wil je je bijdrage leveren aan een diversiteit aan integrale projecten in de openbare ruimte, dan zijn wij op zoek naar jou!

Solliciteer direct

Wat ga je doen?

  • Als integraal projectleider heb je pro-actief contact met een opdrachtgevers zoals gemeenten, projectontwikkelaars, woningbouwcorporaties en aannemers. Door actief het gesprek aan te gaan onderzoek je waar de vraagstukken liggen op het gebied van de openbare ruimte en creëer jij met jouw projectteam de optimale oplossingen.
  • Je bent actief in een afwisselend werkveld zoals herinrichting en nieuwbouw in de openbare ruimte, bouw- en woonrijp maken van woningbouwplannen, reconstructie van wegen en riolering, beheer- en onderhoud, RAW-bestekken en UAV-gc contracten, het leiden van onderzoeken, contractmanagement tot projectbeheersing en begeleiding tijdens de realisatiefase. Hiervoor krijg jij een projectteam tot je beschikking die jij kan aansturen om tot het gewenste resultaat te komen.
  • Als verbinder in je team bedenk en realiseer je samen oplossingen die aansluiten bij de vraag van de opdrachtgever, hierbij ben je vindingrijk en heb je oog voor het belang van de eindgebruiker en begeleid je meetings op inspirerende en doeltreffende wijze. Je maakt hierbij ook gebruik van innovatieve ontwerpsessies.
  • Focus op resultaat. Ten aanzien van planningen, uren en kosten houd je goed overzicht tijdens de verschillende projectfasen en stuur je bij waar nodig voor een goed projectresultaat en een tevreden opdrachtgever.

Talenten, dit ben jij:

  • Als ideale kandidaat heb je commercieel gevoel en voer je graag zelfstandig gesprekken met bestaande en potentiële opdrachtgevers en draag je actief bij aan de ontwikkeling van ons bureau.
  • Je geeft graag zelf vorm aan de invulling van jouw rol en bent iemand die de afwisseling en dynamiek zoekt in kleinere/middelgrote en grote integrale projecten. Je voelt je thuis in een team waarin samenwerken en het zoeken naar innovatie oplossingen voorop staat.
  • Je hebt 10-15 jaar werkervaring op het gebied van infrastructurele projecten. Het liefst (gedeeltelijk) al opgedaan in een rol als projectleider, of je bent toe aan deze rol als vervolgstap in jouw carrière.
  • Je bent communicatief sterk en sociaal vaardig.
  • Het is een pré als je al een klantennetwerk hebt opgebouwd in jouw regio;

Vaardigheden:

Hier ben je bekwaam in of dit heb je bereikt.

  • Je werkervaring heeft gezorgd voor projectenkennis in de binnenstedelijke infrastructuur.
  • Je bent commercieel en kostenbewust.
  • Je hebt een goed analytisch vermogen en bent altijd op zoek naar de vraag achter vraag.
  • Je bent sterk gericht op een goede samenwerking met de opdrachtgever, met betrokken in- en externe partijen en het projectteam.
  • Het is een pré als je kennis hebt van gemeentelijke processen.

We bieden:

  • Een flexibele en vooral platte organisatie met bevlogen medewerkers waar plezier hebben in je werk voor op staat.
  • Uitdagende en afwisselende projecten in de regio Noord-Holland en Zuid-Holland.
  • Veel vrijheid – veel verantwoordelijkheid.
  • Naast een prima salaris inclusief uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden bieden we je een intern opleidingstraject (kennis verkrijgen en bijhouden over de branche, producten en diensten van de organisatie).
  • Laptop en smartphone zodat je ook thuis kan werken.
  • Auto van de zaak.
  • Een vrijdagmiddagborrel (als het weer kan) waar we het even niet over werk hebben.

HB Adviesbureau streeft actief naar een diverse en inclusieve werkomgeving, waarin iedereen zich welkom voelt. Wij nodigen daarom iedereen die zich kan vinden in bovenstaand profiel van harte uit om te solliciteren.

Ben jij onze nieuwe wedewerker?

Reageer dan meteen en we nemen snel contact met je op! Je kunt je motivatie en cv uploaden, maar je mag ons ook verrassen met, bijvoorbeeld, een filmpje. Hebben we je enthousiast kunnen maken? Nu is het aan jou om ons enthousiast te maken.

Solliciteer direct

Heb je nog vragen over de functie voordat je solliciteert?
Neem gerust even contact op met Ruud Zonneveld, directeur

Bel of app 06 537 187 10
of mail r.zonneveld@hbadvies.nl